overzicht tetraëder

Jaargang 1 1 Met een knipoog : eerste kennismaking met Kritische             Ontwikkelingsbegeleiding (Geert Callewaert)

Jaargang 1 1 Waarom een vereniging voor kritische ontwikkelingsbegeleiding ? (René   Vanweert)

Jaargang 1 1 Inleiding : de kritische ontwikkelingsbegeleiding in een praktognostisch perspectief (F.J.P. Hendrickx)

Jaargang 1 1 Kritisch kruiswoordraadsel (Hilde Ceulemants)

Jaargang 1 2 Met een knipoog (Hilde Ceulemants)

Jaargang 1 2 Kritische ontwikkelingsbegeleiding in een praktognostisch perspectief deel 2 (F.J.P. Hendrickx)

Jaargang 1 2 Ouder aan het woord (Marc Desmet)

Jaargang 1 2 Relaas van een voordracht in Bonheiden

Jaargang 1 2 Ons sterke wapen : de tetraëder (René Vanweert)

Jaargang 1 2 Faq : dyslateralisatie, wat is dat ? (F.J.P. Hendrickx)

Jaargang 1 2 Doorlooppuzzel (Hilde Ceulemants)

Jaargang 1 3 Kritische ontwikkelingsbegeleiding in een praktognostisch perspectief deel 3 (F.J.P. Hendrickx)

Jaargang 1 3 Tetraëdrische gevalsbeschrijving (René Vanweert)

Jaargang 1 3 Faq : primair symmetrisch handgebruik (F.J.P. Hendrickx)

Jaargang 1 3 Kruiswoordraadsel (Hilde Ceulemants)

Jaargang 1 3 Bespreking eindverhandeling : ‘Poging tot objectivering van psychomotorische fenomenen’ (Kristien Eerdekens)

Jaargang 1 4 Kritische ontwikkelingsbegeleiding in een praktognostisch perspectief deel 4 (F.J.P. Hendrickx)

Jaargang 1 4 KOB en osteopathie (Geert Callewaert)

Jaargang 1 4 Droedelen (Hilde Ceulemants)

Jaargang 1 4 Bespreking eindverhandeling, deel 2 : analyse van het fenomeen parallel-paradox (Philippe Rosier)

 

 

Jaargang 2 1 Sense of coherence (Prof. Dr. Franz Baro )

Jaargang 2 1 Ontmoeting SOC e KOB (F.J.P. Hendrickx)

Jaargang 2 1 Recht op antwoord (René Vanweert en F.J.P. Hendrickx )

Jaargang 2 1 Leren leven met scherven van dromen (Clara Droedelen Hilde Ceulemants)

Jaargang 2 2 KOB en de Huntingtonpatiënt (F.J.P. Hendrickx)

Jaargang 2 2 ‘Je sens, donc je suis’ (Philippe Rosier )

Jaargang 2 2 Faq : wat is overconcentratie ?’ (F.J.P. Hendrickx )

Jaargang 2 2 Puzzelen (Hilde Ceulemants)

Jaargang 2 3 Voorwoord : even duidelijkheid scheppen (René Vanweert)

Jaargang 2 3 Billenschuivers nader bekeken (Hilde Custers)

Jaargang 2 3 Logopedie en KOH, meer dan een verstandshuwelijk (Hilde Heuninck)

Jaargang 2 3 Puzzelen (Hilde Ceulemants)

Jaargang 2 3 Faq : negatieve controle en antigedrag (F.J.P. Hendrickx )

Jaargang 2 4 Emeritaat Prof. F.J.P. Hendrickx (Linda De Lausnay)

Jaargang 2 4 Motoriek en cognitie, een kennistheoretische analyse (Philippe Rosier)

Jaargang 2 4 Examenkoorts (Lut Coeckelbergs)

Jaargang 2 4 Faq : ‘Wat is complementaire overcompensatie ?’ deel 1 (F.J.P. Hendrickx)

Jaargang 2 4 Puzzelen (Hilde Ceulemants)

 

 

Jaargang 3 1 Faq : ‘Wat is complementaire overcompensatie ? deel 2 (F.J.P. Hendrickx)

Jaargang 3 1 Verslag studiedag Mesker (Jeroen Hendrickx)

Jaargang 3 1 Psychomotorische begeleiding in de speelleerklas (René Vanweert)

Jaargang 3 1 Puzzelen (Hilde Ceulemants)

Jaargang 3 1 Recht op antwoord : een repliek op artikel ‘Psychomotoriek, what’s in a name ?’ van Hilde Van Waelvelde (F.J.P. Hendrickx)

Jaargang 3 2 Voorwoord : over de noodzaak van bijscholing (F.J.P. Hendrickx)

Jaargang 3 2 Psychomotoriek vanuit KOH-standpunt (René Vanweert)

Jaargang 3 2 Accreditering (Philippe Rosier)

Jaargang 3 2 Samenvatting scriptie ‘De Primair Laterale Buiging bij baby’s op kruipleeftijd, een pilootonderzoek’ (Eva Gilissen, Jeroen Hendrickx, Martine Luwel)

Jaargang 3 2 De klok, praktognostisch bekeken, deel 1 (René Vanweert)

Jaargang 3 3 Schrijfhouding en pengreep (Hilde Custers)

Jaargang 3 3 KOH bij oudere personen, een uitdaging (Linda De Lausnay)

Jaargang 3 3 Woordzoeker (Hilde Ceulemants)

Jaargang 3 3 De klok, praktognostisch bekeken, deel 2 (René Vanweert)

Jaargang 3 4 Veldafhankelijkheid, deel 1 (F.J.P. Hendrickx)

Jaargang 3 4 Enquête (Philippe Rosier)

Jaargang 3 4 Errata ‘kloktekst’ (René Vanweert)

Jaargang 3 4 Vervolmakingsdag van 06/02/1999 : enkele sfeerbeelden

Jaargang 3 4 Evidence based physiotherapie : verre toekomst of niet ? (Philippe Rosier)

Jaargang 3 4 Hyperkinetische kinderen door Kamagurka

Jaargang 3 4 Homoniemraadsel (Hilde Ceulemants)

Jaargang 3 4 Mopanalyse : ‘Wat is het verschil tussen een specialist en een manager ?’ (René Vanweert)

 

 

Jaargang 4 1 Voorwoord bij het vierde werkjaar (René Vanweert)

Jaargang 4 1 Dyslexie, deel 1 (Dominique Houlleberghs)

Jaargang 4 1 Patiëntenverslag, een voorbeeld (René Vanweert)

Jaargang 4 1 Samenvatting scriptie ‘Psychomotoriek en dyslexie’ (Liesbeth Roncada, René Vanweert)

Jaargang 4 1 Slurf, een dagdagelijks fenomeen : observatie van een tafelvoetbal spelend kind (René Vanweert)

Jaargang 4 1 Duidelijkheid scheppen : V.K.O.H. en De Wilg (F.J.P. Hendrickx)

Jaargang 4 2 Veldafhankelijkheid in KOH-perspectief, deel II (F.J.P. Hendrickx)

Jaargang 4 2 VKOH, het recente verleden in overzicht (René Vanweert)

Jaargang 4 2 Dyslexie, deel 2 (Dominique Houlleberghs)

Jaargang 4 2 Voorbeeld verslag praktognostisch onderzoek (Jeroen Hendrickx)

Jaargang 4 2 Puzzel (Hilde Ceulemants)

Jaargang 4 3 Over goede en minder goede hulpverlening bij leerstoornissen : taakgericht, functiegericht of systeemgericht (F.J.P. Hendrickx)

Jaargang 4 3 Strip : Het kind, een persoonlijk gedragssysteem én lid van een gezinssysteem

Jaargang 4 3 Een onhandelbare dame (Linda De Lausnay)

Jaargang 4 3 Dyslexie, deel 3 (Dominique Houlleberghs)

Jaargang 4 3 Puzzel : woordrijgen (Hilde Ceulemants)

Jaargang 4 4 Hoogbegaafdheid en leer- en gedragsproblemen, deel I (F.J.P. Hendrickx)

Jaargang 4 4 Strip : sociale intelligentie ? schoolse intelligentie

Jaargang 4 4 Een interessante observatie : van rechts naar links schrijvend kind (René Vanweert)

Jaargang 4 4 Dyslexie, deel 4 (Dominique Houlleberghs)

Jaargang 4 4 Puzzel, woordslang (Hilde Ceulemants)

 

 

Jaargang 5 1 De zitbal in kinesiologisch perspectief (Hilde Custers)

Jaargang 5 1 Praktognostisch verslag, een voorbeeld (Hilde Ceulemants)

Jaargang 5 1 Neuropsychologische verkenning van het persoonlijkheidsmodel. Verslag van de studiedag van 02/12/2000, ontmoeting tussen Dr. E. Thierry en Dhr. F.J.P. Hendrickx (Danny Stylman)

Jaargang 5 2 Hoogbegaafdheid en leer- en gedragsproblemen deel 2 : hoogbegaafdheid van binnen uit (F.J.P. Hendrickx)

Jaargang 5 2 Patientengetuigenis : ‘mijn verhaal’ (Els)

Jaargang 5 2 De functie van het corpus callosum volgens Roger W. Sperry (Viviane Wolfs)

Jaargang 5 2 Evolutieverslag (Jeroen Hendrickx)

Jaargang 5 3 Hoogbegaafdheid en leer- en gedragsproblemen, vervolg op deel 2 (F.J.P. Hendrickx)

Jaargang 5 3 Patiëntenverslag (Philippe Rosier)

Jaargang 5 3 Ruimtevaart en dyslexie (René Vanweert)

Jaargang 5 3 Cartoonanalyse : de cartoon ‘anders begrepen’ geanalyseerd om ‘alles te begrijpen’

Jaargang 5 3 Puzzel (Hilde Ceulemants)

 

 

Jaargang 6 1 Kritische Ontwikkelingsbegeleiding volgens Hendrickx. Situering (F.J.P. Hendrickx)

Jaargang 6 1 Kritische Ontwikkelingsbegeleiding volgens Hendrickx. Theoretische uitgangspunten en neurologische fundering (F.J.P. Hendrickx)

Jaargang 6 1 Dynamische stabilisatie en oprichting (Hilde Custers)

Jaargang 6 1 Verslag van de vervolmakingsdag van 01/12/2001 : verdieping tetraëdermodel ; centrale oriëntatievoorkeur; hoogbegaafdheid

Jaargang 6 2 Hoogbegaafdheid en leer- en gedragsproblemen deel 3 (F.J.P. Hendrickx)

Jaargang 6 2 KTK – testbatterij (Lut Porto-Carrero)

Jaargang 6 2 Merleau-Ponty boekbespreking (Bart Elens)

Jaargang 6 2 Verslag praktognostisch onderzoek (Jeroen Hendrickx)

Jaargang 6 3 Wat is kritische ontwikkelingsbegeleiding (F.J.P. Hendrickx)

Jaargang 6 3 Tetraëdermodel (verbeterde versie) (F.J.P. Hendrickx)

Jaargang 6 3 Functionele asymmetrie van de hersenen (Martine Hermans)

Jaargang 6 3 Vergelijking van psychomotorische evaluatiemethodes (René Vanweert)

 

 

Jaargang 7 1 Praktognostische evaluatie - probleemanalyse en –synthese door Dhr F.J.P. Hendrickx. Verslag van de opfrissingsdag van 30-11-02 (Danny Stylman)

Jaargang 7 1 Hoogbegaafdheid en leer- en gedragsstoornissen. (F.J.P. Hendrickx)

Jaargang 7 1 Voorbeeld patiëntenverslag (Philippe Rosier)

Jaargang 7 2 Het lichaamsschema als voorwaarde voor optimaal functioneel bewegen. (F.J.P. Hendrickx)

Jaargang 7 2 Betaalbaarheid van langdurige behandelingen. (Bart Elens)

Jaargang 7 2 Practognostische evaluatie. (Hilde Ceulemants)

Jaargang 7 3 Hoogbegaafdheid en leer- en gedragsstoornissen (vijfde deel) (F.J.P. Hendrickx)

Jaargang 7 3 Maak een tetraëder van een kleine emveloppe.

Jaargang 7 3 MOT 4 – 6 Motorische test van 4 tot 6 jarige kinderen. (Lut Porto Carrero)

Jaargang 7 3 Ecologische validiteit. (René Vanweert)

Jaargang 7 3 Getuigenis van een vijftienjarige jongen. (Lut Porto-Carrero)

 

 

Jaargang 8 1 Bescheiden blijven, maar ook overtuigd zijn, dus… (René Vanweert)

Jaargang 8 1 Microgenese en Kritische Ontwikkelingsbegeleiding. (F.J.P. Hendrickx)

Jaargang 8 1 Het gevoelde lichaam en de tonusorganisatie in praktognostische perspectief, door F.J.P. Hendrickx. Verslag van een refresher-dag. (Danny Stylman)

Jaargang 8 1 Contacttechnieken uitgevoerd door ouders. (Hilde Custers)

Jaargang 8 2 Voorwoord. (René Vanweert)

Jaargang 8 2 Microgenestische analyse van visuele processen bij het lezen. (F.J.P. Hendrickx)

Jaargang 8 2 Dyslexie, een behandelingsvoorstel. (René Vanweert)

Jaargang 8 2 Dagboek van een kleuter. (Carine Van Vlierden)

Jaargang 8 3 Schrijvende hand: spiegel van persoonlijkheid. (F.J.P. Hendrickx)

Jaargang 8 3 De zygoot is een en al partituur. (De standaard: 02/03/99 )

 

 

Jaargang 9 1 Schrijvende hand: spiegel van persoonlijkheid. Vervolg. (F.J.P. Hendrickx)

Jaargang 9 1 Kritisch gelezen. Autistisch gezelschap. (Philippe Rosier)

Jaargang 9 2 Primair-symmetrische hand- en armgebruik. (F.J.P. Hendrickx)

Jaargang 9 2 Südeck-Atrofie en KOH. (Jeroen Hendrickx)

Jaargang 9 2 Aanvulling van onze westerse voeding met vetzuren omega-3/6/9: zin of onzin. (Hilde Custers)

Jaargang 9 2 Opleiding in de Kritische ontwikkelingsbegeleiding. Ervaringen van een cursus tijdens het eerste jaar. (Joost Vandenberghe)

Jaargang 9 2 Wat is complementaire overcompensatie. (F.J.P. Hendrickx)

Jaargang 9 3 Voorwoord. (René Vanweert)

Jaargang 9 3 Een voorbeeld van diepte-analyse bij schoolse problemen. (René Vanweert)

Jaargang 9 3 Een getuigenis. Hoe kritische ontwikkelingsbegeleiding volgens de methode Hendrickx mijn leven een nieuwe wending gaf… (Christel Van Buylen)

Jaargang 9 3 Viusueel-motorische ontwikkelingstest. Beermy VMI (Lut Porto-Carrero)

Jaargang 9 3 Inleiding tot de kerngedachten van de Kritische Ontwikklingsbegeleiding methode Hendrickx. (F.J.P. Hendrickx)

Jaargang 9- 3 Het effect van KOH, gemeten ! ( Dominiek Houlleberghs)

 

 

Jaargang 10 1 Voorwoord. (René Vanweert)

Jaargang 10 1 Imitatie, spiegelneuronen en Kritische ontwikkelingsbegeleiding. ( F.J.P. Hendrickx)

Jaargang 10 1 Stress – levensstijl en welvaartsziekten. Verslag van de ontmoetingsdag Prof. Dr. B. Van Houdenhove en F.J.P. Hendrickx van 19 november 2005 (Danny Stylman)

Jaargang 10 2 Voorwoord (René Vanweert)

Jaargang 10 2 Veldafhankelijkheid en KOH (F.J.P. Hendrickx)

Jaargang 10 2 Ik leef intens, heel intens en soms te intens… (Lut Porto-Carrero)

Jaargang 10 2 Practognostisch onderzoek (Jeroen Hendrickx)

Jaargang 10 2 Ondernemerschapsportefeuille (Bart Elens)

Jaargang 10 3 Voorwoord (Jeroen Hendrickx)

Jaargang 10 3 Stress, allostasis en KOH (F.J.P. Hendrickx)

Jaargang 10 3 Kritische probleemanalyse en –synthese (Philippe Rosier)

Jaargang 10 3 Ecoval-project: stand van zaken. (Joost Vandenberghe)

Jaargang 10 3 Kritisch gelezen: “Neurofilosofie – Hersenen, bewustzijn, vrije wil” door Johan A. den Boer (Philippe Rosier)

 

Jaargang 11 1 Stress Allostalis en Kritische Ontwikkelingsbegeleiding. Deel II (F.J.P. Hendrickx)

Jaargang 11 1 Diepte-analyse van “het maken van een strik” (René Vanweert)

Jaargang 11 2 Afnemende psychomotorische competentie en het leefmilieu van de bejaarde. (F.J.P. Hendrickx)

Jaargang 11 2 Dansende woorden. (Philippe Rosier)

Jaargang 11 2 One-liners en bon-mots van F.J.P. Hendrickx. (Jeroen Hendrickx)

Jaargang 11 3 ADHD – Het kind en zijn omgeving. (F.J.P. Hendrickx)

Jaargang 11 3 Verslag ontmoetingsdag over ADHD met Prof. M. Danckaerts (Jeroen Hendrickx)

Jaargang 11 3 Ecoval project. (Hilde Custers en Joost Vandenberghe)

 

Jaargang 12 1 ADHD – Het kind en zijn omgeving. Deel II (F.J.P. Hendrickx)

Jaargang 12 1 De getallenlijn. (René Vanweert)

Jaargang 12 1 Cognitieve training (Lut Porto-Carrero)

Jaargang 12 2 Psychomotoriek en kritische ontwikkelingsbegeleiding. (F.J.P. Hendrickx)

Jaargang 12 2 Verslag Qfor-audit

 

Jaargang 14 1 Praktognostische problemen bij het jonge kind met spastische diplegie (F.J.P. Hendrickx)

Jaargang 14 2 Lichamelijke eenheid, toewending en contact. Tetraëder, jg. 14, nr.2 , Tijdschrift VKOH (F.J.P. Hendrickx)

Jaargang 15 1 Het slurffenomeen Deel 2: De drie kerntaken van de slurfpatronen binnen het gedragssysteem (F.J.P. Hendrickx)

Jaargang 15 1 Ervaringen van ouders (Hilde Custers)

 

Jaargang 16 1 Dyslexie anders bekijken, voorkomen, behandelen (Danny Stylman)

 

Jaargang 17 1 Dyspraxie en de kleine hersenen (Mariën)

Jaargang 17 1 Complementaire visie op het probleem van de apraxie (F.J.P. Hendrickx) 

Jaargang 20 1 Psychomotorisch onderzoek volgens de methode Hendrickx (Steel Tine)